Top 29 cărți la 29 ani

15069147_530284150475609_977881622786691971_o

M-am gandit să fac un top cu 29 de cărți de citit până la 29 ani și să le aranjez frumos în fața voastră, ca pe un raft de bibliotecă.

În primul rand, acestea sunt cărțile pe care vi le pot povesti cu ochii închiși, indiferent dacă le-am citit la 15 ani sau alaltăieri. Apoi, acestea sunt titlurile care m-au modelat, m-au deconstruit și reconstruit înapoi, cu un fundament mai solid.  Binențeles că sunt mult mai multe, mai ales pentru că atunci când imi cade cu tronc un autor îl “hăituiesc” și citesc tot ce a scris acesta vreodată, din copilarie și până la moarte. Așa mi s-a întâmplat cu cei de la nr. 1, 10, 11, 13, 14, 22, 24, 25, 26, dar am menționat la fiecare din ei doar câte o carte (preferata mea), pe restul le veți descoperi voi sau poate chiar le-ați descoperit deja.

Am încercat, totuși, să enumăr cărțile fără de care m-aș simți dezgolită în fața vieții, cele care m-au învățat ceva și m-au ghidat spre anumite principii și idei de viață ce au ajuns să mă reprezinte.

Ordinea lor este aleatorie, exceptând cartea de la numărul 1., care este acolo de mulți ani și nu reușește să fie detronată de altă carte.

  1. ”Eseu despre orbire”, Jose Saramago
  2. ”Middlesex”, Jeffrey Eugenides
  3. ”Femeia nisipurilor”, Kobo Abe
  4. ”Maestrul și Margareta”, Mihail Bulgakov
  5. ”Pacientul englez”, Michael Ondaatje
  6. ”Parfumul”, Patrick Suskind
  7. ”Portocala mecanică”, Anthony Burgess
  8. ”Les enfants terribles”, Jean Cocteau
  9. ”Lolita”, de Vladimir Nabokov
  10. ”Hoții de frumusețe”, Pascal Bruckner
  11. ”Plânsul lui Nietzsche”, Irvin Yalom
  12. ”Portretul lui Dorian Gray”, Oscar Wilde
  13. ”Generalul în labirintul său”, Gabriel Garcia Marquez
  14. ”Bântuiții”, Chuck Palahniuk
  15. ”Frunze de dor”, Ion Druță
  16. ”Oameni și soareci”, John Steinbeck
  17. ”Anna Karenina”, Lev Tolstoy
  18. ”Maitreyi”, Mircea Eliade
  19. ”Pielea”, de Curzio Malaparte
  20. ”Magicianul”, John Fowles
  21. ”Stalin cel Bun”, Victor Erofeev
  22. ”Rătăcirile fetei nesăbuite”, Mario Vargas Llosa
  23. ”Procesul”, Franz Kafka
  24. ”Regele se-nclină și ucide”, Herta Muller
  25. ”Spuma zilelor”, Boris Vian
  26. ”Idiotul”, Fyodor Dostoevsky
  27. ”The miniaturist”, Jessie Burton
  28. ”Douăsprezece scaune”, Ilf si Petrov
  29. ”Life of Pi”, Yann Martel

Privind acest top, îmi dau seama cât de mult mă reprezintă gusturile mele literare. Fara să trebuiască să mă descriu, acestea imi reflectă slăbiciunile, pasiunile, dependențele. Și de ce, mă rog, n-am putea să ne lăsăm îmbrăcați de cărți, nu de branduri de haine? Citesc, deci sunt sexy– chiar și la 29 ani și 3 luni.

One thought on “Top 29 cărți la 29 ani

  1. Recent am citit si vazut si filmul “Parfumul” de Patrick Suskind dar nu sint pe gustul meu, Maestrul si Margareta o citesc acum…..doar Life of Pi o am dar multumesc pt lista…..e interesanta….o sa mi le procur mai intii de la biblioteca….o zi frumoasa va doresc!!!!!

Scrie ce crezi

