Dependențe și migrenă statală

mold-LMAP-mdAzi, pe la prânz, într-o mașină galbenă, undeva prin sudul Bucurestiului, între doi furnizori, mi se face brusc dor de bunici și îi sun.

– Ce faceți? Vin peste o săptămână acasa, mi-e dor de voi! 

Vorbesc cu Mama (Bunica) despre “poama cățărătoare” pe care au mâncat-o graurii, de ploile care nu mai vin (https://www.youtube.com/watch?v=QtSVNyCmlNk ), de cumătrii, de vremea de la București.

– Nelu (Bunelu’) ce face?

-Iaca se bărbierește, se face frumos… răde bunica și mi-l dă la telefon pe Nelu. Îl intreb pentru cine sau pentru ce se face frumos.

– Apoi mâine e sărbătoare!

– Ce sărbătoare?

– Ziua Independenței R. Moldova! Ziua Independeței de “Urs” (URSS)! O să fie paradă, în centru.

– Independență nu doar de URSS, ci și de Europa, și de România…o fi bună, independența asta?

– Ei, asta nu-i tare bună… spune bunicul.

Bunicul meu, un model de intelect, de ascuțime și de profunzime. Director de școala, profesor de limba română și de șah, mândria familiei. Când Nelu vorbește, toată lumea ascultă, când Nelu glumește, toată lumea răde. Nelu ne-a învățat, de mici, poeziile lui Coșbuc și scrisorile lui Eminescu, pe care le recitam sărind coarda, la care ne testa din când în când să vadă că nu le uităm, Nelu cântă romanțe vechi românești, Nelu mi-a insuflat dragostea de neam și loialitatea față de istoria noastră.  Nelu a iubit și cartea și viața în egală măsură și îmi doresc, cel mai mult pe lume, să seman cu bunicul meu și la ce am în cap, nu doar la mărimea capului (și eu și el avem capul imens).

Mi-am amintit, vorbind despre Ziua Independenței, despre ultima mea vizita la neurolog. Doctorul mi-a recomandat, pentru ameliorarea migrenei cronice, să beau o cană de cafea în fiecare dimineață.

– Dar, domnule doctor, eu nu beau cafea. Și nu-mi place.

– Este un remediu recomandat pentru migrenă cronică, așa că eu vă sfătui să vă apucați de băut cafea! 

– Dar nu e bună cafeaua…

– Dacă beți doar una pe zi, doar dimineața, fără zahar și lapte, e bună.

Au trecut vreo doi ani și eu am devenit dependentă de cafeaua de dimineață, fără de care funcționez greu. E singura mea dependență, nu beau, nu fumez, nu joc ruletă, nu fac pariuri, nu mă droghez, nu iau calmante. Am observat, într-adevăr, o rarire a crizelor de migrenă, iar gustul și aroma cafelei mi-au intrat în sânge drept ceva care îmi face bine, chiar dacă nu depășesc doza.

Aceste gânduri sunt despre independențe, bune și rele. Despre independența de UE, de România, despre independența de cineva sau ceva care îți poate face bine. 

Basarabie, fii independentă de “Urs”! Nu trebuie să stai cu mâna întinsă la ușa nimănui! Ieși în stradă și sărbătorește, dacă nu ai ceva mai bun de făcut! Dar creeaza-ți dependențe sănătoase, fără zahăr și fără lapte, care au sens în rădăcinile istoriei neamului nostru, și care să rărească crizele de migrenă statală…

 

 

 

2 thoughts on “Dependențe și migrenă statală

  1. Si mie imi trec crizele de migrena dar cu o cana cafea dupa-amiaza nu dimineata…..in plus nu pot bea nimic alcolic nici berea nu e buna,nici ciocolata, nici banane sau vin rosu etc

Scrie ce crezi

