My first book date

descărcareMai aveam 30 min pana la urmatoarea intalnire si am decis sa merg la Carturesti si sa-mi aleg o noua carte, pentru ca tocmai mi-am epuizat toata beletristica din biblioteca si am nevoie de o pauza de la carti de auto-dezvoltare.

Mergeam printre rafturi, atingand cu varful degetelor ici si colo cate o coperta, mangaind-o si apoi punand-o inapoi la loc, si imi vedeam toti fostii iubiti.

Era acolo, la P, Palahniuk, eterna mea obsesie intunecata. La B, Bruckner, am citit tot ce a scris el vreodata fara sa ma opresc, l-am consumat, l-am depasit, am trecut la urmatorul. Marquez, o prietenie de o viata. Yalom, mentorul, psihologul meu, desi el nu stie asta. Ana Gavalda, cea care ma asculta si ma intelege. Boris Vian, nebunul delicios, si povestea de dragoste care a facut sa creasca un nufar si in mine, nu doar in pieptul lui Chloe. 

Si ma gandeam cum cartile bune sunt ca si OAMENII din viata mea- vreau sa ma marcheze, sa ma socheze, sa ma distraga de la realitate, sa ma inspire sa scriu, sa ma traga in interiorul lor, sa ma invete ceva nou, sa ma traumatizeze, sa imi vindece si sa imi faca cicatrici in acelasi timp.

Sa le las si eu pagini indoite si urme de degete, sa le mangai copertile, sa ii privesc cu ochi mari si calzi si sa imi vina in cap pasaje intregi sau citate. Si plimbandu-ma prin biblioteca vietii, sa fie acolo rafturi de care imi e dor, rafturi noi, neatinse, si unele parti pe care sa simt ca le-am depasit deja. 

Si, la fel cum anumiti oameni se potrivesc in anumite momente din viata ta, asa si unele carti iti merg la suflet in functie de starea ta interioara, pe care doar tu o stii. Cu Modiano, castigatorul premiului Nobel pentru literatura pe 2014, am avut un first date scurt si neobisnuit, cu volumul sau “Cainele fantoma”. La inceput m-a speriat misterul, intunecimea si apasarea pe care ti-o transmite, insa atunci cand am incheiat cartea, am ramas cu senzatia “mai vreau o doza”. Modianistica. Azi, e a doua noastra intalnire. Ne vedem diseara, la lumina lampii de citit. Sa vedem cum decurg lucrurile.

Scrie ce crezi

