Femeia-zmeu de hârtie colorată

8-ianuarie-2013-imaginile-zilei-18440292Astăzi m-a întrebat cineva cu ce aş vrea să se ocupe partenerul meu pe care o sa-l iau “la bine şi la rău.” Aveam răspunsul în cap, e ceva la care mă gândesc şi pe care l-am întors pe toate părţile în ultimele săptămâni, aşa că am răspuns instant :

– “Ceva cat mai ancorat in pamant, sa ma ţină strâns cand imi iau zborul.

– Ca de exemplu?

– Ceva ce nu pot eu. Matematica, chimie, inginerie, fizica, contabilitate, finante, medicina.. Etc. Ceva boring.”

Îmi spunea o prietenă artistă ca are alături un bărbat care îi dă stabilitate, linişte, încredere, pentru ca ea e cea aeriana şi el e cel practic şi responsabil. I-am spus atunci fără să clipesc “asta îmi doresc şi eu.”

Există un anumit tip de femeie, în care mă regăsesc şi eu şi prietena mea, şi multe dintre voi, în mod sigur: femeia-zmeu de hărtie colorată. Acesta e un personaj aparte, creativ peste măsură, care oferă mult lumii, dar care, la un vânt mai puternic, poate dispărea în văzduh. Şi nu e vorba de lipsa de putere a acestui personaj, ci mai degrabă de un optimism incurabil şi de o energie a viselor, a lucrurilor măreţe care te pot purta departe… uneori prea departe. De realitate.

Ei bine, şi femeia-zmeu de hărtie colorată luminează frumos şi bucură mulţi oameni dacă este ţinută de o mână pricepută,  ca să nu se piardă  plutind prin univers. De asta, noi, femeile-zmee, suntem atrase de Bărbatul-Ancoră, tipul acela care inspira program, ordine, disciplină interioară şi exterioară, calcule şi practicism.

Fugim de haos şi oameni la fel de aerieni ca şi noi, pentru că ar fi mult prea multă rupere de realitate. În lipsa unui instrument de măsurat măsura, căutăm oameni care sa ne dea măsura. Prin dragoste.

Aşa că dacă eşti zmeu, ca şi mine, îţi doresc o mână pricepută, care să se muleze cu multă răbdare pe direcţia ta, să ştie de unde bate vântul, când să te lase mai larg sau sa te strângă mai din scurt. Deşi e tentant să te alături în zbor altor zmee, vei căuta întotdeauna o rădăcina adâncă în pământ şi un om care să aibă competenţele pe care nu le ai tu.

Iar dacă eşti Bărbatul-ancoră, să ştii că alături de altă ancora vei simţi că nu evoluezi, pe când Zmeele îţi umplu viaţa de esenţă multicoloră şi te învaţă să fii liber.

Nu sunt femeia cu sfatul, dar voi împărtăşi cu voi cele mai frumoase gânduri, întotdeauna în căutarea înţelepciunii din văzduh şi de pe pământ… câteodată mai sus, câteodată mai jos, câteodată spălată de furtuni sau înălţată de un vânt curajos,

Rusanda

Scrie ce crezi

