Scurt-circuit olfactiv

 

index

Atunci cand simti un miros placut, inchizi ochii. De ce? Pentru ca sa calatoresti timp de o jumatate de secunda prin alte dimensiuni, peisaje, timpuri, sa-ti amintesti momente cand ai fost fericit, cuvinte spuse si nespuse, oameni care sunt sau nu mai sunt. Aromele, esentele, ne fac sa iesim din sine, sa evadam, sa ne regasim atunci cand uitam de noi.

Ieri mi-am dat seama ca o crema de la L’Occitane pe care o folosesc miroase foarte puternic a lavanda pe care o avea bunica prinsa in tifon, prin dulapuri. Mirosea a vechi si a batranesc si a cald si a suflet bun si a bunica. Mirosul placintelor scoase din cuptor, chiar daca sunt intr-un restaurant, ma transpune instant la gura cuptorului bunicilor, de unde ieseau cele mai mari si mai rumene si mai gustoase placinte din lume, cu dragoste lichida in ele.

Mirosul de lapte ars imi aduce aminte de tatal care, in copilaria mea, uita intotdeauna laptele pe foc.

Aroma de Lemongrass ma face sa calatoresc cativa ani in urma si sa simt gustul ceaiului de lemongrass baut pe terasa hotelului Baobab, undeva pe drumul dintre Niger si Benin.

Palinca romaneasca aduce a nopti fulguite intr-o cabana calda izolata  din Pestera, inconjurata de prieteni, cu jocuri de Mafia si sanius pe pungi la miezul noptii.

Aqua di Gioia de la Armani e parfumul care miroase a vara, in versiunea mea, si de care nu ma pot desparti, cel putin 3 luni pe an. Love, de la Chloe, pe de alta parte, e primavara mea, si parfumul care imi aduce aminte de un om care a considerat odata aroma aceasta ca pe o parte din mine.

Mirosul uleiului incins in tigaie si aroma de limoncello ma duce direct in Italia. Parfumurile arabesti miros toate a Cristina. Croissantele bune, bune sunt Parisul pe farfurie. Scortisoara miroase a scortisoara pe care am taiat-o chiar eu de pe un copac in Zanzibar, pe plantatie de condimente. Gladiolele miros a ziua mea de nastere.

Iar mirosul barbatului iubit, cum se poate transpune acesta in cuvinte? In timp am inteles ca asa se poate testa compatibilitatea ta cu cineva- trebuie sa-ti placa mirosul sau, trebuie sa-ti creeze un scurt-circuit senzorial placut si unic. In nici un caz nu e vorba DOAR de un brand de parfum. Este o ecuatie alambicata intre miros de piele, feromoni, compatibilitate, atractie, timing, si o picatura mica, mica, mica de parfum. Pentru ca sa iti placa intru totul mirosul unui om trebuie sa aiba loc aproape un act de magie, aproape o demonstratie de fizica, chimie si chiar alchimie, as spune.

Insa, daca e langa tine, atunci cand inchizi ochii ca sa lasi calatoria sa inceapa, senzatia de fericire pe care ti-o da mirosul lui dureaza mult… mult mai mult decat jumatate de secunda.

 

 

 

Scrie ce crezi

