Frumuseţe cu smalţul sărit

10339734_10152433044952165_2959199490399382614_nÎntr-o zi m-am întalnit cu Nico într-o cafenea pentru ca sa discutăm un proiect comun şi ea m-a privit cu un zâmbet rătăcit:

– Cum reuşeşti? Cum să le reuşeşti pe toate? 

Am tăcut un pic, pentru că am înţeles că întrebarea nu era pentru mine, era în eter. Se adresa unui public invizibil, în numele tuturor femeilor tinere profesioniste, antreprenoare, etc. Mi-am privit vârfurile unghiilor cu smalţul ojei sărite uşor, şi am oftat ca o femeie adevărată.

E simplu, NU le reuşeşti pe toate.

Nu am timp sa merg la manichiura o data la 2 săptămâni, nu am timp de masaje, proceduri cosmetice, iar când aud o femeie care face asta mă gândesc- ce lux! Atâta timp liber! Merg des la coafat pentru evenimente şi şedinţe foto dar ora aia stată pe scaun mă scoate din minţi- mi se pare că e doar timp pierdut. Stau cu telefonul în mână şi trimit emailuri în timp ce Dorin, frizerul meu, meştereşte cu spor.

Ajung la sala sau fac jogging doar atunci când am timp şi energie, adica aproximativ o data la una-două săptămâni.

De când am intrat în industria modei ma plictiseşte maxim shopping-ul, prefer să-l fac doar în vacanţe. Mă plictisesc şi femeile care vorbesc despre haine şi pantofi toată ziua, care îşi pierd zilele dând scroll up şi scroll down pe site-uri de modă şi visând cu ochii deschişi la următoarea etichetă pe care o s-o cumpere şi care NU o să le facă mai fericite.

Mă încalţ comod ziua, pentru că merg în depozite de piele şi în ateliere de marochinărie, negociez preţuri şi încarc materiale grele în maşină.  De multe ori am tocurile în geantă, în caz că am un eveniment seara, în zilele acelea pur şi simplu ma transform, ca o Cenuşăreasă.

Când aveam showroom în Universitate împreună cu Gabi întodeauna ţineam acolo câteva ţinute de seară, astfel încât ne transformam pe loc, în 10 minute, cu Bostanul  galben aşteptându-ne parcat în faţa uşii. De fiecare dată când, înaintea unui fashion show mai mare, o întrebam “cu ce ne îmbrăcăm?”, ea imi spunea fraza de aur: “Este ultimul lucru la care mă gândesc acum.” De multe ori aveam DOAR 20 minute libere pe zi între clientele care intrau şi ieşeau din showroom şi atunci am dezvoltat metoda “hai să vorbim despre planificarea următorului eveniment şi facturi în timp ce mâncăm-ne machiem- ne schimbăm hainele- scriem pe blog- răspundem la mesaje- etc.”

Mă dau cu ruj în timp ce jonglez cu o mână facturile pentru contabile, lecţiile de şoferie şi masterul online. Prietenele mele râd de mine dar nu se supără, ele ştiu că tot timpul “sanda e cu programul făcut pe ore”, şi că dacă se decalează vreo întâlnire e posibil să nu ne mai vedem în ziua respectivă.

Poate ca nu sunt femeia din reclame, îngrijită până la perfecţiune, mai am şuviţe creţe rebele care ies în momentul cel mai nepotrivit, râd zgomotos şi merg repede pe stradă, dar consider că prin asta suntem deosebite eu, Nico, Gabi, şi alte femei ca noi. Suntem un haos creativ, o dezordine frumoasă, bibelouri unicat- pe alocuri cu smalţul sărit- dar care poate vor ajunge mai departe în viaţa decât pur şi simplu la uşa unui salon de frumuseţe.

One thought on “Frumuseţe cu smalţul sărit

  1. Doamne, mandruta, cata dreptate ai :).
    Iar in legatura cu smaltul sarit, ca o paralela poate nu chiar la obiect, mi-ai amintit de obiceiul japonezilor de a umple crapaturile obiectelor cu aur, pentru a tine minte ca fiecare crapatura e importanta si ca obiectul e cu atat mai pretios :).

Scrie ce crezi

