De la 27 la 23: scrisoare pentru Andreea

Acest articol este pentru Andreea. Nu ne cunoastem inca, insa mi-a scris un mesaj frumos ieri: 

Ai putea sa scrii pe blogul tau un articol despre lucrurile pe care le-ai invatat pina acum si pe care ii sfatui si pe altii sa le faca, calitatile necesare, greselile facute care nu trebuie repetate; un fel de scrisoare celor fara de experienta.Daca nu o faci pe blog, scrie-mi cel putin mie., te rog mult de tot. Probabil pare absurd ceea ce te rog, dar p-u mine e important.Scrie despre ce ai fi facut la 23 de ani, daca stiai ce stii acum la 27″

Image

Draga mea Andreea,

Încerc să-mi aduc aminte ce făceam la 23 de ani. Făceam comunicare pentru o firmă privată, ma lăsam dusă de valuri înainte şi înapoi, descopeream Parisul şi Africa pentru prima dată. Citeam filosofie si psihologie, absorbeam tot. Viitorul era o nebuloasă distractivă. Depindea doar de mine să fac un pas la dreapta sau la stânga şi destinul mă urma oriunde l-aş duce.

Patru ani în urma, eram un copil cu mult mai mult curaj, ambiţie şi încredere în mine decât sunt astăzi. Din păcate problemele te cizelează şi te fac mai puternic, însă nu mai curajos. Pâna la 25 de ani te simţi nemuritor, iar apoi începi să realizezi că vei muri la un moment dat- spun oamenii de ştiinţă.

Aş fi schimbat multe lucruri.

Aş fi învăţat încă de pe atunci să accept critica de la oameni care te critica pentru că te iubesc şi îţi vor binele. De la nimeni altcineva.

Aş fi lăsat mai puţini să ma cunoască în profunzime şi să profite de încrederea mea. I-aş fi testat mai întâi în timp, înainte să ma deschid.

Aş fi vrut să încep să învăţ mai devreme lecţia echilibrului dintre creier + corp + suflet. Nu pot spune că e o lecţie învăţată, acum la aproape 27. Dar e ceva ce înveţi toată viaţa: cu cât mai repede începi, cu atât mai bine.

Aş fi dorit să pot încă de pe atunci să apreciez mai mult banii, pentru că aceştia îţi pot îndeplini visele. Atunci, eram un copil idealist şi ideea de bani îmi părea străină şi rece. Acum îmi plac banii în măsura în care ma ajuta să călătoresc şi să mă caut pe mine în jurul globului pământesc, până mă voi regăsi, undeva.

Mi-aş fi sondat spiritualitatea. Din păcate, la 23 de ani eram o fiinţă prea puţin spirituală, urmând un trend ateist, tipic generaţiei mele. Acum, încă nu ma pot pronunţa asupra unei religii. Dar pot să-ţi spun că atunci când călătoresc îmi place să descopăr biserici vechi-vechi, care au un “vibe” special (indiferent de cult), şi în care mă pierd pur şi simplu cu orele. La un moment dat, ca într-o meditaţie, cuvintele şi gândurile încep să iasă din tine şi te curăţă. Şi se face un pic mai linişte.

Mai e o lecţie pe care am ştiut-o încă de pe atunci, şi care a fost întotdeauna asul meu din mânecă: am ştiut să lucrez, să cresc, să joc în echipa. Fiinţele umane nu au fost degeaba aruncate toate împreuna pe un glob rotund: suntem o echipa, indiferent daca vorbim de familie, colegi de lucru, prieteni, iubit, ONG-ul pentru care faci voluntariat, etc. Iar existenţa celor care trag doar de pârghia lor, ca să le fie lor bine, mi se pare o existenţă tristă.

Cu drag,

de la un muritor pentru un nemuritor.

 

3 thoughts on “De la 27 la 23: scrisoare pentru Andreea

  1. Ce frumos ai scris, Sanda! Si eu mi-as fi dorit ca mai devreme chiar, la 20 de ani sa fi gandit cum gandesc acum…as fi vrut sa fie cineva care sa ma bata peste umar, sa fie chiar insistent, as fi evitat suferinte si greseli pe care imi doresc sa nu le fi facut si de care imi doresc sa nu fi avut parte. Dar e bine sa invatam, sa ne “trezim” chiar si mai tarziu, pt ca doar se stie ca e mai bine mai tarziu decat niciodata 🙂
    Te felicit pt Bookletta, o idee extraordinara si numele, de asemenea, genial! Cand voi mai merge la Bucuresti, sper sa imi pot achizitiona si eu unaa 😀 Mult succes iti doresc 🙂
    Cu drag, Ale.

  2. Pingback: Tot ce-i mai bun abia de-acum urmează | un blog inoubliable

Scrie ce crezi

