Pasagerul in picioare

Image

Daca VIATA ar fi o calatorie cu autobuzul, am putea spune ca unii dintre noi isi petrec viata stand pe scaunul comod de la geam, unii stau in picioare, unii impart scaunul cu un copil sau cu un batran. Unii au casti in urechi si nu vor sa auda nimic, altii epateaza cu muzica la maxim si ii deranjeaza pe ceilalti. Unii stau in grupuri iar altii privesc pe geam singuratici.

Azi m-a inspirat prietena mea, A. Imi povestea cum unii stau toata viata pe un scaun comod si privesc pe geam la altii care isi traiesc vietile, dau in gropi, isi asuma riscuri, traverseaza la rosu. A. imi zicea sa nu fac la fel, ca voi regreta toate alegerile corecte si rationale facute, odata ajunsa in acel scaun comod (inevitabil pentru majoritatea dintre noi) al rutinei si plictiselii.

Eu, pasagerul in picioare, sunt sceptica. Ma tenteaza locul caldut si moale de la geam, marcat cu R, rezervat pentru rutina sau S, de la siguranta. Daca autobuzul vietii franeaza brusc, pasagerul in picioare e cel care cade primul si se umple de vanatai. Iar eu sunt plina de vanatai.

Cazi de sus, cazi de pe scaune incomode, iar cazatura e mai dureroasa daca nu e nimic sa te prinda, o bara de protectie. Cineva care sa te stranga in brate si sa nu-ti mai dea drumul. In acelasi timp, ma gandesc ca s-ar putea sa nu-mi placa atat de mult scaunul comod, s-ar putea sa ma tenteze doar pentru ca nu-l am acum. Fiecare vrea ceea ce nu are, nu-i asa?

Uite ca vine autobuzul, hai sa urcam.

Tu ce scaun alegi?

One thought on “Pasagerul in picioare

Scrie ce crezi

