Dragostea la prima “sorbitura”

20131005-112931.jpgCred in dragoste la prima vedere. Cred ca ma pot indragosti de un tablou, cum m-am indragostit de floarea soarelui lui Van Gogh sau de o imagine cu Gala lui Dali. Cred ca pot sa vad o bijuterie Elise dray sau Malvensky sau Bulgari si sa stiu ca intr-o zi va fi a mea. Cred ca m-am indragostit de unele rochii, la prima vedere, si le-am luat chiar fara sa le probez. M-am indragostit de Metallica, la prima “ascultare”, inca din acordurile incipiente ale cantecului Unforgiven, atunci cand aveam 14 ani si eram intr-o tabara cu prietena mea Dana. De carti ma indragostesc de la prima litera. De mancarea thai si de cea italiana m-am indragostit la prima atingere a papilei gustative.

Insa atat. Dragostea la prima vedere, din punctul meu de vedere, este strict pentru lucrurile materiale.

Cum sa te indragostesti la prima vedere de o fiinta umana, cand ea este o ecuatie alambicata si un amestec chimic confuz dintre defecte, calitati, ziduri imaginare si subconstient intunecos? Este un compus care poate sa ia diferite forme, culori, sa aiba alt gust odata cu trecerea anilor, in functie de educatia sa, de prietenii care il influenteaza, de incercarile prin care trece.

La prima vedere vezi doar ce vrea respectivul sa vezi, si, daca ai noroc, poate doar un pic mai mult. E ca si cum ai avea o cana de cafea acoperita de spuma alba sub care nu stii exact ce se afla: e dulce, e amara, e un caramel machiatto sau un espresso ucigas?

Ar trebui sa-ti afunzi buzele in spuma, sa risti sa fie prea fierbinte si sa te friga, sau rece si sa nu-ti placa. Sa afli cat zahar e in cafea, daca e lapte sau frisca, daca te trezeste sau te ameteste. Sa o bei, incet, cu inghitituri mici, sa o savurezi, pana la ultima picatura de cunoastere. Si apoi, cand vezi fundul canii si crezi ca in sfarsit ai reusit sa cunosti macar o fractiune relevanta din persoana respectiva, sa spui: inca o cafea, va rog!

Deci, sa lasam la o parte dragostea la prima “sorbitura”, si sa trecem la una mai coapta si mai savuroasa. Dragostea cu stomacul plin, cea care vine cu timpul. Si cu mai multe cani de cafea sorbite impreuna.

4 thoughts on “Dragostea la prima “sorbitura”

Scrie ce crezi

