Scrisoare Domnului Creier

Iata ca am ajuns in ziua in care mi s-a umplut paharul cu ultima picatura si m-am hotarat sa-i spun tot. De cand a crescut si a dobandit mai multa putere asupra mea, a inceput sa preia controlul. E una sa se implice din cand in cand cu sfaturi si argumente logice in viata mea profesionala, dar de unde si pana unde a ajuns sa-mi dicteze viata personala??

Cu ce drept, si cu ce expertiza in domeniu? De unde are el know-how in ceea ce priveste emotiile?

Asa ca am hotarat.

“Stimate Domnule Creier,

va decuplez. Corect, ati auzit bine, va scot din priza. Va pun pe standby. Regim silent. Vibratii. Alea, alea.

Cand voi avea nevoie de dvs, voi apasa butonul magic si va voi folosi, apoi va voi deconecta inapoi. La fel cum as folosi un cuptor cu microunde, un toaster sau o periuta electrica de dinti. Doar nu lasi o periuta electrica de dinti sa-ti dicteze viata!

Asa este, am nevoie de Eminenta dvs cenusie ca si aliat la locul de munca sau in situatii de criza, insa mai nou ati devenit cel mai mare dusman al vietii mele intime. Sunteti acea voce diabolic de rationala din capul meu care sopteste:

Fa proiectii de viitor, analizeaza-l bine-bine, oare crezi ca vei putea sa-i accepti defectele si sa traiesti cu ele? Doar stii ca acea “chichirita” te va irita pana vei inebuni!

Calculeaza fiecare pas cu trei mutari inainte, viata e o tabla de sah- nu cumva sa iesi in pierdere…

Esti mai puternica decat el, tu ar trebui sa iei deciziile! Gandeste, nu simti! Actioneaza, nu astepta ca lucrurile sa se intample de la sine. Forteaza, daca e nevoie.

Dar cam atat a fost. Doamna Inima mi-a trimis intr-o zi un mesaj disperat: “Creierul preia controlul. Decupleaza-l inainte ca sa ma ucida”. Acum am inteles ce am de facut.

Se spune ca acolo unde exista jocuri de putere, nu este loc pentru dragoste. Asa ca, avand in vedere faptul ca pentru dvs viata mea a devenit un joc de-a cine e mai puternic, de care probabil va amuzati copios, am hotarat sa ma lipsesc de dvs.

La revedere, relatii inter-umane construite pe baza deductiilor logice sentimentale si calculelor emotionale. Asa ceva nu e posibil- dragostea ar trebui sa fie ca o apa mare si rece care te trezeste din somnul de veghe al intelectului, ceva care te face sa vezi copacii si oamenii mai frumosi decat sunt.

Existenta alaturi de dvs a devenit o greutate mai mare decat ar putea fi vreodata ignoranta. Asa ca… la revedere, Domnule Creier, de azi imi iau viata in mainile inimii mele.”

3 thoughts on “Scrisoare Domnului Creier

Scrie ce crezi

