Lectii de viata la 25 ani

In fiecare an, acelasi articol, caruia i se adauga 12 luni in plus de viata. Am scris despre lectiile invatate la 21,22,23,24 si acum la 25 ani.

 Punctual, cam astea ar fi lectiile de anul asta:

1. Sa fii mai putin cerebral nu inseamna sa fii prost. La un moment dat, spre sfarsitul anului trecut, eram cea mai rationala fiinta de pe acest pamant. Stiam exact cum stau lucrurile si puteam sa dau o definitie rationala oricarui fenomen, chiar si oricarei emotii.

Dupa cateva palme primite de la un mentor, am inteles ca partea rationala/constientul, nu este decat o miime din noi. Bogatia noastra consta nu in acea sfera trista si gri, cea a ratiunii, ci in subconstient, in spirit, instinct si intuitie. Acolo suntem unici cu adevarat. Bine, poate ca deciziiile pe care le-am luat in ultimul timp se bazeaza pe ceva care suna a magie neagra, “simt ca trebuie sa fac asta”, “intuitia imi spune ca alegerea mai buna e asta”, “sunt pe drumul meu”, dar adevarul e ca datorita acestei schimbari fundamentale in felul cum MA ASCULT am ajuns intr-un loc foarte bun al vietii mele. Sunt fericita, implinita, si stiu ca ma aflu exact acolo unde trebuie sa fiu!

2. R-ul meu este o arma magica. Daca nu ai aflat inca, sunt RRRR-ita.La un moment dat anul trecut am mers la un logoped care sa ma ajute sa-mi corectez R-ul, vroiam sa am un discurs perfect pentru ca imi place mult oratoria. Logopedul a lucrat cu mine si mi-a explicat ce anume nu fac corect de nu pot pronunta aceasta litera afurisita. Apoi au aparut vocile prietenilor mei:

“De ce sa scapi de rrr-it? pai asta imi place cel mai mult la tine! Nu o sa mai fii tu! Asta iti da farmec! R-ul tau este dulce!”

Atunci in mine se zbateau doua sande: una care vroia sa vorbeasca perfect pentru ca sa fie foarte buna profesional, si una care nu vroia sa renunte la ceea ce o face unica si sa se uniformizeze ca sa fie buna profesional. A castigat a doua. Lectia? Cateodata, un defect poate deveni cea mai mare calitate a ta. Acum rad cand cineva ma roaga sa spun “tractor”, “mure”, “arareori” sau poezia cu “rau, ratusca, ramurica”.

3. Femeile masculine au ajuns asa pentru ca au… issues. Anul acesta am invatat cum e sa fii feminina, sa lasi un om sa te completeze, sa te lasi ajutata, sa astepti, sa ai rabdare. Cum sa imi permit mie sa fiu si slaba, sa plang, sa ma descarc, sa refulez, sa strig- toate lucrurile pentru care eram prea “tough” pana acum. Nu exista tough, exista bagaj psihologic. Odata ce scapi de el, redevii cine trebuia sa fii de la inceput.

4.Prietenii adevarati sunt cei care te citesc inainte sa deschizi gura pentru ca sa le povestesti ce s-a intamplat. Sunt acele persoane care dintr-o privire te fac sa te simti mai bine si care isi ofera cateodata ajutorul fara sa il ceri. Sunt cei care raman langa tine intotdeauna, incercand sa inteleaga si sa accepte orice faza ciudata prin care treci, fara sa te judece.

5. Zonele de comfort sunt prapastii fara fund. Cel mai periculos loc in care poti sa stagnezi este zona ta de comfort. Spune pa-pa auto-dezvoltarii, si pregateste-te pentru o viata fara urcusuri si coborasuri sau, din punctul meu de vedere, o moarte clinica. De ce sa fii in moarte clinica, pana in ziua in care mori? Calca un pic inafara zonei tale de comfort (stiu, e greu, ti-e frica) si vei afla, poate, ca viata e ca lumea lui Alice, pe care a descoperit-o cand a cazut in acea scorbura- un Wonderland!

8 thoughts on “Lectii de viata la 25 ani

  1. ” Acum rad cand cineva ma roaga sa spun “tractor”, “mure”, “arareori” sau poezia cu “rau, ratusca, ramurica”. ”
    In minte eu pe toate le-am spus asa cum tu le spui 😉
    [satt]

    • multumesc frumos! fiecare are lectiile lui… drumul lui, cateodata ne intersectam si atunci ne regasim unii in altii 🙂

  2. Pingback: Lectii de viata la 27 ani | Sanda Cojocaru

  3. Pingback: Lectii de viata la 28 ani | Rusanda

Scrie ce crezi

