Bucharest i <3 you

Prietenii mei stiu ca sunt acea persoana intotdeauna la curent cu ultimele noutati despre ultimele localuri deschise, urmaresc intens metropotamul si alte site-uri de reviewuri pentru a descoperi cele mai placute cafenele cu cele mai bune mancaruri si bauturi si cu o atmosfera cat mai boema. Sunt o gurmanda, mi se pare ca o viata buna inseamna si desfatarea papilelor gustative, nu doar a ochilor si a sufletului. Si da, sunt inovatoare, deci ma bucur cand descopar locsoare secrete, deosebite, ciudate, ascunse, non-comerciale.

Asa ca am hotarat sa fac un top. Nu de alta, dar am o oarecare expertiza dupa 6 ani de degustat intens 🙂 

1. Cea mai buna limonada: Terasa Verona- pentru cei care inca nu au descoperit-o, este vorba despre terasa din spatele Carturestiului, si este in trend vara asta. Au limonada cu rodie, cu pepene galben, pepene rosu, caise, si orice altceva va trece prin minte.

2. Cele mai bune ceaiuri (inclusiv ice-tea-uri): saptamana trecuta o prietena m-a dus in Joie de Vivre, un local ascuns undeva prin Eroilor, cu mobilier in stil french si un aer boem, de gradina secreta. Recomand pentru momentele de romantism in doi.

3. Cele mai bune cocktailuri de fructe: Van Gogh. Il recomand pe cel exotic- cu fructe goji, fructul dragonului, fructul pasiunii.Tot ei au si cea mai buna supa crema de ciuperci.

4. Cel mai bun Mojito: Laboratorul de cocktailuri. Barmenii de acolo sunt pur si simplu geniali iar decorul unic (in stilul unui laborator de chimie, cu eprubete in loc de pahare). In fiecare sambata au petreceri cu tematica unde se merita sa mergi ca sa razi de costumatiile barmenilor si sa te bucuri de muzica si atmosfera de calitate 🙂

5. Cele mai bune paste Arabbiata (preferatele mele): pe acestea le-am gasit intr-un… teatru! La Godot cafe teatru, unde am vazut unele dintre cele mai bune spectacole din viata mea, au paste penne arabbiata delicioase. Recomand pentru cei carora le place sa manance mai picant. Paste foarte bune am mai mancat la Bel Mondo, tot in Centrul Vechi.

6. Cea mai deosebita locatie, cel mai ingenios design: mi-am promis ca nu o sa spun multor oameni, pentru ca e un loc de suflet si nu as vrea sa fie supra-populat in timp. Dar asta este, o sa va spun: este Thomas Antiques- o cafenea-magazin de antichitati, unde absolut toate obiectele de mobilier sunt de vanzare. Un loc pentru discutii de suflet, despre sensul vietii si metamorfoza spiritului…:)

7. Cel mai bun sandwich: cel cu ton si legume calde la gratar de la Simbio, tot in Centrul Vechi. Acesta este unul dintre localurile mele preferate, nominalizat si pentru cele mai bune Smoothies.

8. Cea mai buna crema de legume: Carul cu Bere. Nominalizat si pentru cei mai buni mici, si in general cea mai buna mancare romaneasca.

9. Cea mai buna salata cu somon: Trattoria Il Calcio. Este simpla, multa, iar ciupercile crude dau un gust foarte proaspat.

10. Cea mai buna mancare indiana: Krishna. Atmosfera autentica, liniste, service bun. Chinese: Chopsticks. Tailandeza: Thai Moods. Cel mai bun sushi: din ce am incercat pana acum, sushimania nu m-a dezamagit niciodata.  Cel mai bun hummus si taboulleh: Piccolo Mondo.

11. Cea mai buna salata Caesar: Mike’s Pub. L-am descoperit zilele trecute, este recent deschis in centrul vechi.

12. Cea mai buna pizza delivery: nu sunt mare “consumatoare” de pizza, dar cea de la Trenta este subtire si… pare mai sanatoasa ca altele 🙂

13. Cea mai placuta atmosfera: Negresco, in interior. Frescele si lumina discreta se combina si genereaza un efect de oprire a timpului in loc.

14. Cele mai bune deserturi: Chocolat. Scump, semi-fitos, dar cu niste deserturi din rai. Pentru ca nu pot manca lactate, mi-am gasit o prajitura facuta cu lapte de soia, pe care o recomand din tot sufletul: millefeuille cu crema de alune de padure… Tot la Chocolat am gasit cel mai bun sorbet din oras, dintre care trebuie mentionat sorbetul din lime cu busuioc. Nu mai comentez, ca mi se face pofta 😉

15. La final, trebuie sa va spun si un secret: unde gasiti cea mai buna mancare moldoveneasca din oras: la Ceaikovsky! Tot in centrul vechi al Bucurestiului, acest mic local este o comoara. Cel mai bun bors rosu de sfecla, cea mai buna şubă, cei mai buni coltunasi cu visine, cea mai buna placinta cu dovleac, cei mai buni pelmeni, cel mai bun vin al casei… si lista continua 🙂

Scrie ce crezi

