Buna, ce faci?

Mai este o luna pana implinesc 25 ani. Jumatate din 50, un sfert din 100. De doua ori mai mult decat varsta adolescentei. De cinci ori mai mult decat varsta inocentei. Asa ca ascultati-ma un pic.

Ultimii ani au trecut foarte rapid iar maturitatea se instaleaza in mine ca un cd cu un soft nou: de la sine, rapid, fara sa mi se puna prea multe intrebari. Install maturitate? Yes. Restul merge de la sine.

Pentru multi maturitate inseamna responsabilitate, eficienta si normalitate- intr-un cuvant o viata satisfacatoare, pe o linie stabila. Eu cred ca maturitatea inseamna sa intelegi ca ai o singura viata si poate ca ar fi cazul sa o traiesti.

Suntem inconjurati de oameni care “tolereaza” fiecare zi, fara sa o traiasca. Muncesc mult, desi nu stiu exact pentru cine si pentru ce. Nu au viata pentru ca muncesc mult. Nu stiu sa se bucure de micile placeri ale vietii, de pauzele  de odihna, de muzica si de arta pentru ca muncesc mult. Visele lor se limiteaza la: a avea un trai ok si a trimite doi copii la facultate. Visele lor se acumuleaza intr-o valiza plina de regrete care ii trage tot mai mult in jos. Pe la 30 de ani oamenii din jurul nostru se gandesc deja la infarct, obezitate, stres, depresie. Traiesc cu frica, desi, din punctul meu de vedere, cred ca le este frica pentru ca nu au trait.

In conditiile in care viata este tolerata, cu ce este mai buna ea decat o boala? Si boala este tolerata, si boala ne face sa avem asteptari minime de la noi.

Mi-as dori ca toti acesti oameni care traiesc o viata “ok” si care raspund la intrebarea “ce faci?” cu un “bine” care vine automat de fiecare data, fara sa fie procesat prin creier sau suflet, sa mearga macar o data in viata intr-o tara saraca. Nu vorbesc despre R. Moldova, vorbesc despre tarile unde oamenii sunt in pragul mizeriei, prin Africa, Asia si America de Sud. Acolo unde oamenii se scalda in murdarie, boli si moarte, si care totusi stiu sa se bucure de muzica, de dans, de momentul in care cunosc un om nou, venit din alta tara.

Acei oameni zambesc, pentru ei fiecare zi este o sansa de a trai mai mult, mai intens. Poate ca nu au mijloacele noastre, dar la sfarsitul vietii sunt sigura ca ei vor simti ca au TRAIT, si nu ca au TOLERAT viata lor.

Acei oameni nu merg in localuri de fite si nu dezvolta conversatii de suprafata, tipic europene, despre nimic, in care fiecare persoana de la masa incearca sa nu iasa prea mult in evidenta pentru ca sa fie placuta. Vrei sa spui ceva neobisnuit? ASUMA-TI acest lucru, nu-l inhiba, pentru ca acesta esti tu.

Data viitoare cand cineva iti spune: Buna, ce faci? Incearca sa dai un raspuns autentic. Incearca sa legi o conversatie, sa traiesti un moment frumos. Incearca sa te bucuri ca cineva se intereseaza de tine. Incearca sa-i zambesti. Undeva in lume in fiecare minut moare cineva. Tu inca traiesti. Sau… inca nu ai inceput sa traiesti?

 

 

3 thoughts on “Buna, ce faci?

  1. Am fost la un seminar unde mi s-a explicat adevarata virsta a omului. La astia 25 ani pe care ii implinesti mai adauga orele de somn care le vei pierde pe parcursul vetii. Si anii care vor ramane e virsta reala in care mai poti sa TRAIESTI adevarat. Sincer am fost socata. Anume atita timp ti-a mai ramas sa faci ceva, sa te ocupi cu ce iti place. Fii fericita 🙂

  2. Draga Sandutza,
    recunosc stilul, dar cel mai mult larghetzea sufletului tau frumos!
    Multzumesc ca ma intrebi ce fac…Muncesc, dar am o bucurie ca fac ce-mi place. Scriu, citesc, calatoresc, uneori calatoriile mele sunt imaginare…dar sunt statornica in toate, Am descoperit o latura spirituala care imi da bucuria unor energii purificatoare…Te indemn shi pe tine sa te imprieteneshti cu Iisus, sa-i vorbeshti ca unui prieten, sa te ashezi joc, pe pamant dimineatza shi sa-i spui ce faci…simplu…Vreau sa ajung in Tibet, iata ce le-am raspuns copiilor mei cand m-au intrebat ce fac…Sufletul intotdeauna m-a impresionat. Se aseamana unui geam deschis spre o livada cu meri!

  3. Textul mi-a amintit de sintagma :
    “Viata trece. Tu? Ce faci?”
    Mesaje de genul asta citite de dimineata sunt ca o palma, dar una calda.
    Merci 🙂

Scrie ce crezi

