Ecou Românesc, lansare fără scandal şi fără fursecuri

Marţi a fost Lansarea Ecou Românesc, un proiect proaspăt şi nou pentru românii de pretutindeni. Evenimentul s-a desfăşurat în sala Nicolae Iorga din Palatul Parlamentului, un cadru frumos ce poartă numele unei personalităţi- simbol al românilor.

De ce scriu despre acest eveniment? Pentru că, în primul rând, sunt coordonator de comunicare Ecou Românesc şi unul dintre fondatori. Apoi, pentru că aş vrea să vă povestesc mai multe despre cum a fost, ce m-a mişcat, ce mi-a plăcut şi ce nu mi-a plăcut.

Echipa Ecou Românesc este formată din 17 oameni foarte dragi mie, tineri şi plini de energie. Deşi lucrăm doar de câteva luni împreună, am reuşit sa construim un mecanism puternic, bazat pe încredere. În cadrul evenimentului, în ciuda unelor mici probleme de organizare (care apar întotdeauna, inevitabil), am văzut că suntem uniţi şi eficienţi.

Am reuşit, aşa cum ne-am dorit, să avem în cadrul lansării noastre români de valoare (Viorel Badea, Tudor Panţîru, Eugen Tomac, Petru Movila, Mihail Hârdău, Cornel Vişoianu, Iulian Chifu, Mihai Mătieş, Iuliana Gorea), tineri- modele demne de urmat (Crina Coco Popescu, Dragoş Preda, Aleksandar Najdanovic) şi, în general, oameni care au ceva de spus. M-a impresionat numărul mare de oameni care au vrut să ia cuvântul, pe lângă cei din agenda, dar şi calităţile distinse ale acestor vorbitori. Majoritatea ne-au încurajat, ne-au demonstrat sprijinul lor şi încrederea că putem să atingem cât mai mulţi români din lume prin ceea ce facem.

Mi-ar fi plăcut, însă, să văd toate partidele politice reprezentate în număr relativ egal, şi asta nu a fost posibil. De ce? Nu din cauza ca nu i-am fi invitat noi (am trimis peste 800 invitaţii), ci din cauza că dumnealor nu au răspuns invitaţiei noastre.

Apoi, s-ar cuveni să vorbim despre prezenţa presei. Deşi au fost cei de la TVR Cultural, cei de la Clipa, Radio România Internaţional, Radio România Actualităţi, Agerpres, OraNoua, RTV şi alte media de profil, cărora le mulţumim pentru asta, au lipsit Antenele, Realitatea, Pro TV-ul şi lista continuă. De ce? Iarăşi, nu din cauza ca nu i-am fi invitat, nu din cauza că lipseau personalităţi de valoare (ne-a onorat cu prezenţa doamna Tatoiu, ca să nu mai spun că era sala plină de politicieni) ci probabil din cauza că subiectul evenimentului nu era suficient de senzaţional.

Cum aşa, fără crime în direct, fără scandal şi fără sâni siliconaţi? Cerem scuze presei care nu a venit la eveniment măcar din interes, ne pare rău că nu avem cazier, culoare politică sau vreun fotomodel în echipa, fosta prietenă a nu ştiu cărui fotbalist. Data viitoare nu promit că vom include vreun element de acest gen, însă vă vom invita oricum, din respect pentru mass-media.

Desigur că au apărut şi situaţii ciudate, greu de rezolvat, chiar şi din punct de vedere al PR-ului: ce ai face dacă în timpul evenimentului tău jurnaliştii de la altă sală (din câte am fost informata e vorba de oameni de la OTV, Realitatea, Antena şi pro) ar veni la mesele tale cu mâncare şi ar prăda tot? Apoi, la sfârşit, când îi inviţi la “un ceai, o cafea şi un fursec” pe cei prezenţi la lansarea Ecou Românesc, sa nu rămână decat un ceai şi o cafea?

Dar trecând peste aceste nuanţe mediatice, vreau să vă spun că partea cea mai frumoasă a evenimentului a fost lansarea ÎN DIRECT a postului de radio online Ecou Românesc. Lucrasem întreaga săptămână la jingle şi am avut multe dezbateri în legătura cu primul cântec ce urma să fie difuzat pe postul nostru de radio. Până la urmă am ales cântecul lui Tudor Gheorghe- “Acolo este ţara mea.”

În momentul când toată sala a făcut linişte pentru a asculta ce se întâmplă, s-a auzit: “Radio Ecou Românesc- Aici răsună românimea.”

Imediat au intrat primele versuri din cântecul lui Tudor Gheorghe:

“Acolo este ţara mea,
Şi neamul meu cel românesc!
Acolo eu să mor aş vrea,
Acolo vreau eu să trăiesc!”

Trebuie să recunosc, în acel moment “istoric” pentru noi, toţi cei din echipa Ecou Românesc, m-am înduioşat atât de mult încât erau sa-mi dea lacrimile. Apoi am tras aer adânc în piept şi am încheiat prezentarea.

Lansarea noastră de marţi, deşi una cu reacţii pozitive, nu a fost decât începutul, iar celor care ne urau “Felicitări” le-am spus să ne ureze mai degraba “Succes!”. Vom avea nevoie, aşa cum vom avea nevoie şi de sprijinul vostru, pentru a reuşi, în misiunea de a informa şi de a uni românii din toată lumea.

2 thoughts on “Ecou Românesc, lansare fără scandal şi fără fursecuri

  1. Bravo SanDuts! Succese si realizari frmoase pe viitor:) Ce tine de mass-media-ai ziso foarte corect! P.S.Jurnalistii si la noi sunt asa:))

Scrie ce crezi

