Astazi, eu de 4 ori.

De cate ori esti hartuita, zilnic? Astazi, eu de 4 ori.

Mi-am dat seama ca primele trei ori am trecut peste replicile scarboase ca si cum as trece peste o balta cu apa. Nu e placuta, nici frumoasa, dar cu mici eforturi reusesti sa o depasesti.

A patra oara am oftat si mi-am spus: asta este prea de tot. E iarna, deci sunt imbracata in trei straturi de haine, am palton pana la genunchi, cizme, fular si manusi. Practic tot ce vezi din mine sunt ochii, sunt mai impachetata decat o araboaica dintr-o familie fundamentista.

Cat o sa mai fim sexualizate, vugarizate, atacate, hartuite, fluierate, luate peste picior? Si cel mai grav: de ce luam asta ca pe ceva normal, care vine la pachet cu faptul ca suntem femei?

Specimenele hartuitoare nu fac parte din publicul meu tinta, sunt mai degraba niste deseuri ale societatii, si variaza de la adolescenti in pubertate, muncitori frustrati sau libidinosi fara succes in viata amoroasa. IQ-ul social si emotional este in oricare dintre cazuri extrem de scazut.

Asadar, ce incearca ei sa obtina? Sa ne intimideze, sa ne sperie, sa ne facă să-i înjurăm, să le spunem ce credem despre ei? Stiu ca nu au cum sa ajunga in mod normal la noi si atunci ne abordeaza pe strada, doar acolo cred ca au o sansa?

Cum s-ar simti ei daca noi, femeile, i-am hartui, i-am face sa se simta zilnic niste bucati de carne pe care poti sa le fluieri, sa le sexualizezi din mers?

Si, cel mai important, cum putem sa oprim aceasta hartuire injositoare pentru intreaga societate?

SURSA FOTO: http://www.scribas.com

10 thoughts on “Astazi, eu de 4 ori.

  1. Sincer, cred ca multi s-ar simti flatati sa fie abordati de femei pe strada, chiar si extrem de grosolan. Asta e diferenta: o mare parte dintre barbati sunt dispusi sa treaca peste multe aspecte daca tipa arata bine. Oricum sunt curios ce replici au folosit aia care te-au stresat, de obicei sunt extrem de tristi.

  2. Razvan, ma abtin sa exemplific, din motive de decenta:) Intreaba pe vreo prietena de-a ta si o sa-ti spuna. Problema este ca se intampla atat de des incat deja ne/am obisnuit cu asta, si nu este ok ca ceva anormal sa devina normal. Este o inversare a ordinii din societate!

  3. Tot ce ai descris mai sus mi s-a întâmplat destul de des în perioada când am fost în Bucureşti. În primii ani mă adusese la starea în care preferam să umblu cu pantaloni largi cu buzunare pe toate părţile. În ideea că nici dracu’ nu se va mai uita la mine.

    După un timp mi-am mai băgat eu ceva în proasta educaţie a oamenilor din Bucureşti (bineînţeles că mă refer la cei de care ai pomenit tu mai sus) şi am încercat să fac abstracţie. Adevărul este că uneori şi indiferenţa are o limită.

    Într-o lume ideală ar funcţiona cu o bună educaţie din partea părinţilor şi pentru extremişti cu o amendă usturătoare. Însă prima soluţie este reală numai dacă presupunem că toţi părinţii au o fărâmă de bun simţ. A doua soluţie cred că este imposibil de aplicat. 🙂

  4. data viitoare cand ti se intampla asta intoarce-te si recita-le un vers sau un pasaj dintr-o carte care-ti place tie, sa fie cvasi-cunoscuta. Si zi-i ca daca iti spune cum se cheama cartea o sa iesi cu el. Astia care au abordari d-astea sunt oricum aproape analfabeti asa ca nu risti nimic dar pe de alta parte il inciti la cultura:))

  5. Cred ca avem o problema de perspectiva aici. O femeie trebuie sa se inchida intr-o masina sau sa isi puna casti, inchizandu-se in propriul cap. Aceasta afirmatie imi aduce aminte de cazul aproximativ cunocut despre aceea femeie agresata, care dupa afirmatia unora “si-a meritat-o, din cauza ca purta fusta mini”.

    Cred ca trebuie facut ceva in privinta asta Sanda, dar nu cred ca avem o solutie la momentul actual. Dupa cum ai spus si tu, oamenii care fac asta nu au nici un fel de educatie, si nu neaparat de la scoala, dar nici de acasa. Iar lucrul asta nu se intampla numai in Bucuresti, cu toate ca se intampla mai des, sau poate mai insistent, dar si in strainatate.

    Este teribil de trist ca o tanara femeie sa nu se simta bine in propriul corp din cauza ca anumiti indivizi nu stiu sa-si treaca afirmatiiile prin filtrul mintii inainte sa le vocalizeze.

Scrie ce crezi

