Ce am invatat de la Lupul cel Rau

Oamenii sunt, sau nu sunt, la fel ca in povestile din copilarie, buni si rai. Iepurasul e bun, lupul e rau. Mos Craciun e bun, Vrajitoarea e rea. Vulpea e rea. Albinuta e buna. Mama vitrega e intotdeauna malefica si fioroasa.

Maturitatea striga la tine: nu poti cataloga oamenii in buni si rai, lumea nu este alb si negru! Ei bine, astazi, timp de 5 minute, poate sa fie. Doar n-o sa-i ofilesc culorile cu articolul meu umil de 7 paragrafe.

Personajele negative din povesti erau cele care ne faceau pielea gaina, de ele ne ascundeam sub plapuma ca sa nu iasa noaptea de sub pat. Cu rautatea lor eram amenintati de parinti cand faceam ceva periculos: Daca te plimbi singur prin padure, o sa te manance Lupul cel Rau! Daca nu ma asculti o sa chem vrajitoarea cea rea!

Dar de ce sa nu recunoastem ca in viata invatam cel mai mult de la cei care ne fac rau, de la cei care ne ranesc sau ne lezeaza orgoliul. Invatam sa respectam de la cei care nu respecta. Daca toti s-ar respecta intre ei, am fi tentati sa fim rebeli si diferiti, si sa ne lipsim unii pe altii de respect doar pentru a nu fi uniformi.

Cenusareasa poate ca a invatat cum sa comunice mai bine. Pinnochio a invatat sa se accepte asa cum este, chiar si fiind un baietel de lemn, saracu’. Scufita Rosie s-a invatat minte dupa peripetia cu lupul si nu s-a mai plimbat fara bodyguard prin padure. Hansel si Gretel nu o sa mai manance turta dulce in viata lor, si nici Alba ca zapada- mere dubioase.

Dar hai sa ne scoatem coiful magic din cap, cizmele fermecate si rochia de bal si sa revenim in lumea alb-neagra: am invatat de la cel mai nepotrivit partener de viata posibil cum sa fac bani si cum sa pun un pret pe munca mea. De la un sef dificil am invatat cum sa raspund inapoi chiar si atunci cand ti se vorbeste de foarte sus. Am inteles de la prietenii care m-au tradat cum sa-i valorez pe cei care mi-au ramas alaturi. Oamenii care m-au facut egoista, aroganta, increzuta, m-au ajutat sa vad ce semnale gresite trimiteam pentru ca a fiu perceputa asa.

Ce-ar fi daca am indrazni sa revolutionam povestile, sa ne scoatem uniformele si mastile cu fete deprimate pentru ca nu stiu care “Nenea Rau ne-a facut buba”? Cum ar fi daca data viitoare cand cineva te injoseste, te cearta sau te raneste, tu i-ai spune: “Stii, datorita faptului ca tu te porti rau cu mine, eu voi deveni un om mai bun. Tu esti lupul iar eu Scufita Rosie. And guess what? Se termina cu happy end pentru mine! Multumesc!”

6 thoughts on “Ce am invatat de la Lupul cel Rau

  1. Tre sa stii sa inveti lectia πŸ˜€ si oricum cateodata lupul rau e cel ce zice adevarul, deobicei este si f sexy πŸ˜‰

  2. oricum, daca scufita ar fi fost mai rapitoare, lupul ar fi avut alte planuri, poate de aia si a papat-o, ca era prea ascultatoare ?

Scrie ce crezi

