Dedubla-te-as!

Noapte, ceata. Sunt pe o alee semi-dubioasa din Tineretului si stau nemiscata, zgribulita de frig, incercand sa ating infinitul prin meditatie. Apare taxi-ul de dupa colt, merge incet, cu farurile aprinse. Deschid usa, obosita si abatuta.

Prima replica:

– La ce v-ati gandit inainte sa intrati in masina?

– Poftim?

Soferul e ras in cap, vorbeste incet si ragusit. Ma aplec in fata ca sa-l aud mai bine.

– La ce v-ati gandit cand ati intrat in masina?

– Nu stiu… am uitat. De ce?

Merge aplecat pe portiera din stanga, conduce cu o mana. Nu priveste in oglinda. Ii suna telefonul cu soundtrack-ul de la Godfather. Raspunde scurt, vorbeste cu Da sau Nu si inchide.

– Va retrageti asa devreme?

– Poftim?

– VA RETRAGETI ASA DEVREME?

– De unde sa ma retrag… merg acasa….

– Locuiti departe.

Cateodata ma gandesc ca numai mie mi se intampla sa dau peste astfel de personaje cu astfel de replici. Urmatorul gand este ca poate oamenii astia nu exista, poate ca eu completez spatiile din viata lor cu unele fantezii din subconstientu-mi, ii vad personaje dubioase, cu un suflet intunecat.

Eu cred ca pe omul asta il cheama Toni si ca fiecare seara la volan i se pare incarcata de misticism, secrete si pericol. Ii place viteza si drumurile pustii. Nu are prietena/sotie pentru ca se considera un singuratic pe strada vietii. Undeva intr-un sertar langa pat tine o icoana la care se roaga cand ii este greu- dar nu va recunoaste niciodata. M-a privit inainte sa intru in masina si i s-a parut ca ascund o crima, un gand malefic, un deget al unui ex in congelator. La despartire ar fi vrut sa-mi spuna ca  lumea e murdara si sa am grija ce fac si cu ce oameni umblu.

Da, e foarte posibil ca totul sa fie doar in capul meu. Toti suntem dubiosi, toti suntem personaje cu replici inoportune. De ce asteptam sa fie asta un taximetrist bucurestean ca toti taximetristii bucuresteni?

Ma dedublez, te dedublez, ne dedublam, dedubla-te-as…

One thought on “Dedubla-te-as!

  1. De fapt, asta cu retrasul pare a fi o aluzie la o altfel de activitate practicata pe timp de noapte de catre fetele tinere. Daca nu te plimbai pierduta prin fantezie, ar fi meritat o iesire urgenta din taxi replica 😛

Scrie ce crezi

