Toamna este o Doamna

Superbidabila aceasta toamna care paseste in soapta peste visele noastre, cu aer de strengareala, incat nici nu mai stim daca s-o luam in serios sau sa-i facem din ochi si sa mergem mai departe, in drumul nostru, ghebositi si cu mainile in buzunare.

Si totusi parca as vrea sa ma opresc un moment ca sa marchez aceasta trecere a mea de la sanda-omul verii la sanda-omul-care-admira toamna-de-la-distanta. Da, vara va fi mereu in sufletul omului care traieste in mine, dar toamna este cea care ma poleieste cu ceva aurit, nemaiauzit, nemaivazut, pentru prima data azi. Nici macar nu e nevoie de ploaie, toamna te spala prin soarele domolit de la apus care aureste totul si ne face sa pretuim mai mult lucrurile si oamenii din jurul nostru. In aceasta lumina- totul devine exponat de muzeu.

Irecuperabila, optimista si romantica pana in nervuri, toamna asta mi-a insuflat puteri magice. Este suficient sa trag pe nas o doza de aer tomnatec ca sa cred ca maine pot fi scenarist iar poimaine am sa incep romanul pe care il aman atat. Si poate ca are dreptate, poate ca fiecare dintre noi ar trebui sa devina ceea ce si-a dorit intotdeauna sa devina, si sa nu lase iernile reci sa-i inghete curajul. Toamna este un inceput, cum spune prietena mea, nu ianuarie- ci septembrie reprezinta luna in care trebuie sa te reinventezi si sa-ti schimbi viata.

Ei bine, de azi, toamna, nu o sa ma mai indoiesc de tine. Iti dau voie sa-mi intri in vene, sa-mi incalcesti cretii cu vantul tau, sa ma prafuiesti cu frunze uscate, sa-mi uzi picioarele in cizme, sa-mi pulsezi in tample, sa ma mangai cu ultimele raze, fii poznasa, ia-mi in ras visele, ridica-ma sus si apoi arunca-ma in zapada rece… sunt a ta, t(d)oamna mea.

Scrie ce crezi

